Cases - uitgelicht

Cases - uitgelicht

Steeds meer potentiële opdrachtgevers vragen: wat hebben jullie zoal ontwikkeld, hoe en voor wie? Hieronder hebben we een greep uit onze projecten  genomen en uitgewerkt in cases. Op deze manier krijg je een idee wat wij zoal ontwikkelen.

Niet in de laatste plaats werken wij voor grote bedrijven die wij met een 'bewust' relatief klein team kunnen bedienen en op deze wijze snel en efficiënt kunt opleveren. Wij zijn hierdoor in staat een gunstige prijs-kwaliteitsverhouding te hanteren.

Wilt u uw concurrenten op het gebied van webapplicatie en app ontwikkeling een stap voor blijven en iets unieks laten ontwikkelen, dan is Edition1 uw ideale partner.

Lees onze cases, bel ons of kom langs!

Case 1 - MAKS Klantenloyaliteit

Case 1 - MAKS Klantenloyaliteit

MAKS

Als u voor uw klanten een loyaliteitsprogramma wilt aanbieden, bijvoorbeeld via een klantenkaart, dan is MAKS Klantenloyaliteit het bedrijf waar u uwterecht kunt. Waar er voorheen voornamelijk met fysieke kaarten (klantenpassen) werd gewerkt, is MAKS nu bezig met een transitie waarbij bestaande en nieuwe kaarten digitale kaarten worden.
MAKS was op zoek naar een betrouwbare partij waarmee via korte communicatielijnen direct gecommuniceerd kon worden. Indien iets niet goed werkt of als er nieuwe wensen zouden ontstaan dan moet er door deze partij snel geschakeld kunnen worden. Omdat MAKS ervaring heeft met outsourcing via het buitenland, ontstond toch ook de behoefte om met een partij een samenwerking aan te gaan die zich in Nederland bevindt. In het kader van kwaliteit(bewaking) en korte communicatie lijnen was dit van groot belang.
MAKS heeft daarom voor Edition1 als samenwerkingspartner gekozen.

PC Terminal
Voor MAKS heeft Edition1 samen de PC Terminal ontworpen, een web-versie van hun management systeem waarin winkeliers klantenkaarten en klanten kunnen beheren. Hiermee kunnen klantgegevens beheerd worden, kaarten gekoppeld worden en punten en/of geld bij- of afgeschreven worden van de klantenkaart. Om dit voor elkaar te krijgen heeft Edition1 een koppeling gemaakt met het back-end systeem van MAKS, dit m.b.v. de door MAKS ontwikkelde API. Door middel van deze code wordt alles op een correcte manier uitgevoerd en gevalideerd. De terminal is ontwikkeld in HTML5, CSS3, Javascript en Python.

Consumentenpaneel
Daar waar de PC Terminal het beheersysteem is voor de winkeliers, kan in het consumentenpaneel de klant zelf haar eigen gegevens beheren en saldo inzien. Het consumentenpaneel is ook door middel van de API verbonden en is ontwikkeld in HTML5, CSS3, Javascript en Python.

Doel Consumenten app
Naast een web-versie van het consumentenpaneel wilde MAKS graag de winkeliers de mogelijkheid bieden om in hun eigen huisstijl klantenkaarten te maken. In de app kan de digitale kaart getoond worden zodat de barcode hierop gescand kan worden. Edition1 heeft een generieke app opgezet met grotendeels dezelfde logica (wat herbouwd moest worden voor de app) als het consumentenpaneel. De kleurstelling en het logo zijn flexibel, zodat met een ‘stencilmachine’ er voor de verschillende klanten van MAKS apps gegenereerd kunnen worden met een iets andere vormgeving maar qua functionaliteit gelijk. Deze apps zijn ontwikkeld in het Ionic framework, Javascript en HTML.

Case 2 -  WA Security Services

Case 2 - WA Security Services

WA Security Services

In 2016 maakte WA Security Services een doorstart gespecialiseerd in veiligheid en beveiliging in de (geestelijke) gezondheidszorg, vanuit een ander bedrijf. Met ongeveer 50 medewerkers (het team groeit nog steeds) bieden ze diensten op het gebied van veiligheid en beveiliging, met name op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg.

Website
WA Security Services wilde graag een website hebben die technisch goed werkt en goed online vindbaar is. Linde Buitelaar van Vrolijk Ontwerp heeft de website ontworpen, samen met haar is de website techniek bepaald. De website bestaat uit een aantal specifieke zaken, zoals een interne zoekfunctie voor de hele website. Navigatie menu's worden automatisch gegenereerd als er een kopje in de pagina wordt aangemaakt. Daarnaast is er een mooie foto slider aan de homepage toegevoegd. De website wordt onderhouden via het ED1CMS, met dit CMS kan WA Security alle teksten en pagina’s van de website beheren. Dit geldt ook voor de content in de app. De website(s) en apps zijn dus te beheren vanuit hetzelfde systeem!

Doel App
Omdat WA Security Services medewerkers heeft die vaak op locatie zijn, wilde WA Security Services een manier hebben om te kunnen communiceren en informatie te delen met haar medewerkers. Door het inzetten van een app kunnen er m.b.v. push notificaties berichten verstuurd worden naar één of meerdere medewerkers. Indien bijvoorbeeld een dienst op korte termijn ingevuld moet worden, is het niet meer nodig dat het administratief personeel allerlei mensen dient te bellen.

De app is alleen toegankelijk voor medewerkers, omdat de informatie alleen voor WA Security Services beschikbaar is. Deze gegevens zijn uiteraard afgeschermd en worden versleuteld verzonden naar de app. Alle telefoonnummers en adressen van locaties zijn ook in de app te vinden.

Case 3 -  Facilicom Portals

Case 3 - Facilicom Portals

Facilicom

Ontwikkeling Self Service HR Portals voor o.a. SAP

Voor Facilicom ontwikkelde Edition1 een 10-tal portals die het voor de medewerkers (28.000) mogelijk maakt hun loonstroken, jaaropgaven en rooster te downloaden en in te kijken. De business case ontstond door de hoge postzegelkosten door het versturen van alle post (lees: hoge postzegelkosten). Deze kosten moesten sterk gereduceerd worden. Dit is inmiddels gerealiseerd.

Met het Self Service HR Portaal kunnen de medewerkers nu direct op elk moment inzicht krijgen in hun eigen gegevens en deze wijzigen. Meerdere gegevens staan in de SAP omgeving en moeten daar ook blijven. Edition1 ontwikkelde speciaal hiervoor ook de koppeling met de daarin verwerkte authenticatie processen. De Self Service HR Portaal van Edition1 sluit hier naadloos op aan en haalt de informatie uit SAP vervolgens wordt de informatie terug geschreven naar het portaal. Er is dan ook geen extra administratieve rompslomp nodig. Daarnaast is de portaal ook dé plek voor al de handboeken en andere HR documenten.

Na het lezen van deze cases benieuwd wat we voor u kunnen doen?

Kom eens langs bij ons en wissel van gedachten met ons.
Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak of voor het aanvragen van een offerte.

Internetbureau Den Haag
Maakt het mogelijk